حیاتی مجری با سابقه تلویزیون : در خواندن 'انگلیس نشسته بر روی اره برگزیت"اختیاری نداشتم
نویسنده : یزدفردا | شناسه خبر : 153930 | تاریخ انتشار : 12 Mehr 1398 - 00:36 | 11571 بازدید




یزدفردا :محمدرضا حیاتی، مجری سرشناس تلویزیون در ایران، می‌گوید در خواندن متن جنجال‌برانگیزی که در آن برگزیت به "نشستن بر اره" تشبیه شده بود، اختیاری نداشته است.

آقای حیاتی به خبرآنلاین گفته است متن خبر را اولین بار هنگام خواندن دیده و حتی اگر پیش از آن می‌دیده اختیاری برای تغییر آن نداشته است.

روز چهارشنبه محمدرضا حیاتی خبری را خواند که در آن بن‌بست سیاسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به "نشستن بر اره" تشبیه شد.

او گفت: "انگلیس نشسته بر روی اره برگزیت، راه پیش و پسی که هر دو را دشوار می‌کند."

این تشبیه انتقادهای فراوانی را از محمدرضا حیاتی و تلویزیون ایران به دنبال داشت.

آقای حیاتی یکی از پرسابقه‌ترین مجریان خبر در تلویزیون ایران است و برخی از مهمترین اخبار ایران، مانند مرگ آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر قبلی جمهوری اسلامی را او بیان کرده است.

محمدرضا حیاتی انتقادها علیه خودش را رد کرده و درباره مقاله‌ای انتقادی راجع به ادبیات خود گفته: "چه طور نمی فهمند؟ حالا اگر یک آدم بی سوادی می‌گفت، آدم چیزی به او نمی گفت. اما فردی که در رسانه است این را بگوید، انگار که این موضع من است، این خیلی خنده دار است."

آقای حیاتی توضیح داده است: "بعضی خبرها را از قبل در دستگاه خبرخوان می‌بینیم، ولی ببینیم هم فرقی ندارد، چون صاحب رای نیستیم که تغییرش بدهیم."

"این خبر را من اصلا ندیده بودم. جزو خبرهایی بود که در استودیو با آن مواجه شدم. در استودیو که خبر روی دستگاه اتوکیو می‌آید، گوینده فقط حواسش به این است که متن را درست بخواند."

در بسیاری از رسانه‌های بزرگ، مانند بی‌بی‌سی، معمولا از مجریان انتظار می‌رود که به جز مواردی چون اخبار فوری، متن خبر را پیش از اجرا خوانده باشند تا برای اجرای آن آمادگی داشته باشند.

محمدرضا حیاتی در پاسخ به کسانی که ادبیات او را توهین‌آمیز دانسته‌اند گفته: "من در زندگی شخصی‌ام و در عمرم تا به حال فحش نداده‌ام. آنجا من چاره‌ای ندارم، آنجا من گویند خبر هستم."

توضیح محمدرضا حیاتی درباره یک خبر: در عمرم بی‌ادبی نکردم!

ویدئویی از یک بخش خبری که در آن گوینده خبر، محمدرضا حیاتی متنی را می‌خواند، در روزهای گذشته با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا حیاتی در واکنش به انتقادات فراوانی که در خصوص خواندن یک خبر با متنی نامناسب به او شده بود گفت: راستش من خبر را برای اولین بار در دستگاه اتوکیو دیدم ولی به عنوان اخبارگو چاره دیگری هم نداشتم چون ما اختیاری در این زمینه نداریم. ولی برایم جالب بود که یکی از رسانه ها مقاله تندی هم علیه من نوشته بود.واقعا از دوستان رسانه ای عجیب است که ندانند من خبر را نمی نویسم.

حیاتی در ادامه گفت: من در عمرم تا الان فحش ندادم و شاید غیرقابل قبول باشد که من گوینده خبری هستم که در آن اینطور موضع‌گیری شده ولی من چاره‌ای نداشتم.

محمدرضا حیاتی گوینده قدیمی اخبار سیما در واکنش به خبر جنجال سازی که با صدای او از تلویزیون پخش شد و انتقادهای زیادی به همراه داشت به خبرآنلاین گفت:«راستش من خبر را برای اولین بار در دستگاه اتوکیو دیدم ولی به عنوان اخبارگو چاره دیگری هم نداشتم چون ما اختیاری در این زمینه نداریم.

ولی برایم جالب بود که یکی از رسانه ها مقاله تندی هم علیه من نوشته بود.واقعا از دوستان رسانه ای عجیب است که ندانند من خبر را نمی نویسم.»او ادامه داده که هیچ وقت در عمرش حرف بی ادبی نزده است و در برابر خواندن آن خبر اختیاری نداشته است.

برچسب ها
ثبت دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.